Færistens galvanisering
Vores færiste er kendetegnet ved en galvanisering som er overlegen i forhold til den traditionelle, mere miljø-belastende varmgalvanisering.
Vores stålfæriste er designet med henblik på at undgå den dyre og miljømæssigt belastende varmgalvanisering. Dette sikres ved at benytte en revolutionerende ny type galvanisering, og dermed sparet kunden for unødige omkostninger. Der udover udleder vores design en væsentligt lavere mængde CO2, end traditionelle varmgalvaniserede færiste.
I designfasen af vores nyeste færistsystemer, har LHFENCE haft et samarbejde med flere af Europas største stålfabrikker, der har resulteret i anvendelsen af dette nye produkt siden 2018.
Lidt teknisk baggrundsviden:
Traditionel varmgalvanisering kan på standardstål, påføres i tykkelser på ca. 45 – 85 µm. Stålet dyppes i et 400 ºC zinkbad, efter at stålet er færdigbearbejdet/svejst. Metoden giver en del udfordringer med svingende lagtykkelser, urenheder i zinken, skævheder (spændinger i stålet), mv. Denne metode er desuden meget belastende for miljøet.
LHFENCE galvanisering påføres allerede på stålværket, hvor vores stålplader fremstilles. Dette resulterer i en renere zink og en zink der er meget mere hårdfør end zinken fra varmgalvaniseringen. Da LHFENCE galvaniseringen er mere hårdfør, kan vi også nøjes med et tyndere zinklag.
Jord har en særlig korroderende effekt på ståloverflader, men også her viser vores galvanisering en fordel. LHFENCE galvaniseringen har et konstant lavt zinktab over tid, hvor varmgalvaniseringens zinktab accelerer. Illustrationen herunder viser forskellen imellem varmgalvaniseret og LHFENCE galvaniseringen:
LHFENCE kontra varmgalvanisering
85 µm varmgalvaniseret overflade efter 12 timers salttågetest
35 µm LHFENCE galvanisering efter 12 timers salttågetest